2020年6月1日星期一

一起吃飯嗎?

好耐無寫有關職場的事。當大家被迫或者被安排在家工作好一段時間,終於慢慢回到辦公室,覺得還是回去上班最好因為在家工作是自動OT搵笨實的,然後,同事之間有一種久別重逢之感。有些朋友,時常跟同一批同事食飯,一個星期無四五日都肯定有三日。

其實,你喜歡與同事食晏嗎?

加入一間公司,通常都會一齊食飯歡迎你,然後,上司會交帶一位同事照顧你。通常上司所選都應該或者可能唔會係衰人(咁當然有衰人啦,即係上司唔係有心整你而係上司是但搵而被選之同事又唔多高興),所以點都會問問你:有冇約人食飯?一齊食丫!

作為公司新丁,與同事食飯或者找到適當的飯腳是很重要的,因為同事一定可以有資料幫助你快速認識公司,又或者,知道地雷所在。所以,除非你身居要職,否則剛剛加入一家公司,有同事約你食飯,最好都去,最好能夠與不同部門同事都食一食,收風會更不一樣。

有一類人,總喜歡覺得,一班同事(可能四五個啦)應該常常一齊食飯。他們可能當你係「一家人」又或者「同黨」,午飯時間除左講電視劇講娛樂版講買菜煮飯就是講是非,由於「講是非」的原故,所以,你若果唔去一次、兩次,佢地就慢慢幫你退會,以後唔預你。

以上情況還有另一種可能性:公司部門人不多,阿姐又好鍾意有人陪食飯。於是有一兩個一向好識做,你剛剛加入,你又可以唔跟住嗎?

至於我呢?我出來工作多年,除了一些聚餐之外,與同事吃飯絕對不會是指定動作,想跟誰吃飯就約,有時心血來潮會問相熟同事要不要一起吃飯,同樣也有人會找我吃飯,若果不忙又沒什麼事,就一起吃,很簡單。

我從來不覺得,一個人食飯有乜問題。所以,我絕對不會刻意搵人食晏,或者迫同事一齊食晏。

至於以上提到果種一個星期三四日都聯群結黨開飯去,我是非常抗拒:喂呀,就算大家好好感情,工作時日對夜對,食晏可以有少少私人時間抖抖氣嗎?仲要對住?

最慘係乜?就係呢班當你係自己人既同事,餐餐都食得勁貴,你唔跟又驚得罪人。我就好有性格,中過招,真係會Say No。

若果,你身處果種「唔一齊食飯怕得罪人」的格局,咁睇啦,公司唔大兜口兜面都係果班人,而大部份都一齊食你又怕俾人話你離群,的確有少少難攪。我會建議你慢慢淡出,一個星期Join番一兩日,其餘時間自己處理,囉番個平衡會比較好。若果其實你真係想食晏時自己靜一靜睇下劇上網唔想參與三八時間,你可以選擇玩帶飯,除非,你公司有指定地方食飯,又有一班人一齊帶飯一齊食,咁無計喇。

無論如何,與同事保持適當良好關係是重要的,畢竟,你無可能收晒所有風,無人關照,好蝕底的。

沒有留言:

發佈留言