2024年3月17日星期日

咬文嚼字

在由治及興的香港,表達意見都要非常小心;而言論自由從來都是文責自負,同時你寫什麼出什麼Post,作為一個都玩咗Social Media好多年嘅人,應該清楚點寫可以好玩啲,亦可以保謢自己。

我在此不討論「咁咪好可悲囉」這回事,不如用我今日出一個Post,與及之後有些回應,講講乜叫Logical Thinking。

然後,我在其中一位朋友的回應下寫下了:

「 融入社區,同附近嘅新光戲院好夾。」

然後有回應是:

「請問有幾融入? 周圍都會有韓星, 港星既應援貼出黎, 請問點解要拎當區有歷史地標黎講, 覺得好好笑?」

「其實相同風格, 唔同風格又點, 咁就可以拎歷史建築物黎講笑?」

貼兩張相,寫「好有愛」「融入社區,同附近新光戲院好夾。」究竟從字面當中應該點解讀呢?

—粉絲好有愛,風雨不改,支持你。

—融入社區,同附近新光戲院好夾。簡單來說,在那裡出現,與其他人事物沒有違和感。

究竟如何融入社區?我當時其實見到兩位婆婆埋去睇過係咩一回事,你睇,又成功令唔認識呢位偶像嘅長者開始認識佢喇!

當然當然當然,我寫幾粒字好有愛與及兩張相,已經可以無限聯想,例如:「睇你咁耐都知你份人賤賤格格咩野居心」

這只是閣下推測,嗯又咁講,可能上到法庭,我會有罪。

至於取笑歷史建築物這回事,其實「同新光戲院好夾」點解係取笑建築物?係因為相關應援影衰新光戲院,定係Vice Versa?

我諗我果幾粒字無任何褒貶,若果係,早排之嘛,有一個post貼出一位叫左大俠開演唱會,我寫「新光戲院永遠唔會令人失望」,又係咪取笑呢?

之後有呢個回應:

「虛偽? 原來北角街坊講兩句就叫虛偽. 新光戲院對好多北角街坊黎講的確係歷史建築物, 起碼我地會尊重. 你幾時會見人會拎棟building 講笑?」

我已經寫左喇,就算搬埋北角街坊咁大個朵出黎,究竟我邊度有笑新光戲院呢?除非你覺得寫新光戲院一定係負面。

「如果貼出黎係其他偶像歌手(I.e. MC, 洪嘉豪), 你又會唔會專登影低post上黎?其實呢幾年周圍都好多呢d 應援貼出黎, 唔係得Mirror, 唔明白你到今時今日點解仲會大驚少怪.」

原本一件美事貼出黎講「好有愛」變成大驚少怪,況且,睇怕我都貼過唔少歌手藝人應援,唔係點會得到果班平日好喜歡將時間浪費係我個page身上嘅膠谷友出擊。

好了,寫一點正經的,因為我相信睇blog既係鍾意睇文字,先可以俾我咁長氣。

無論網上又好,工作上又好,總有一些人會寫/講一些說話,表面無乜野,但你聽到就覺得「頂你個粉人咩意思」。問題是,人家有權用subtle方式表達,表面看來可以無限聯想,你牙癢癢,但不適當地出手,就對號入座了。

都莫講現時香港你要識得玩文字遊戲,工作也好朋友之間也好,有時直腸直肚可以是優點但同樣可以惹來麻煩,人越大,越知道在什麼時候可以講幾多,講幾多之餘又保留幾多。

發表任何意見都有連帶後果的,我永遠記住。

又假設,你是粉絲,覺得呢條粉人串你地。點解唔用另一方式諗:不同年紀粉絲用不同方式應援有何問題?

『好有愛』

然後任何人睇到,係應該可以有感覺,對於美感,是很個人的。若果要去不高興有人覺得唔好睇,嗯,今時今日,你仲有機會公開支持偶像應該感恩,仲介意其他人點睇?

最後想說,其實,你明刀明槍講點解針對咩話(至於有無是另一回事)而唔好又拉新光又講取笑來得好看。