2024年2月3日星期六

我的2023廿首廣東歌:上半場

其實好早已經揀好廿五首,但一直好忙好忙,又或者,忙完,係希望好好抖抖,所以一直未有動筆。終於今晚乖乖坐埋電腦,開工。

長氣都要講:一切單純個人選擇,而自從有用KKBOX,我都會一直將覺得喜歡嘅歌放入一個Playlist,然後要揀廿首,比較有目標;另一參考,就係自己上年究竟邊啲歌聽得最多。不如講講剛剛入唔到廿大幾首作品:列車上對坐的兩個人—盧冠廷/林家謙、再見寧靜海—陳卓賢、命—藍奕邦、隱型遊樂場—張敬軒、Be Right Back—RubberBand。

又,未入正題之前,有三首係我去年新認識單位,我係幾喜歡,想特別推介嘅作品:

特別推介:活得太認真了吧  Kowloon K
曲:Kowloon K  詞:Charlie Chan 編:Kowloon K/伍卓賢 監:伍卓賢

五人本地樂隊,呢首Jazz Pop第一次聽就吸引我繼續聽落去,主音Charlie帶點娃娃聲非常remarkable,而活得太認真了吧你可以有意所指送俾某部份人聽:「怎麼都不肯看開」這句廢話給我袋,「放低陰沉走出來 改變明天可精彩」你可知什麼叫愛,唔好諗,聽聽佢,Chill一下先。

特別推介:歌手職訓101 Gordan Flanders
曲/詞:Gordan Flanders 編/監:Justin Yau/Gordan Flanders
我又唔會同你講我未聽過Godran Flanders但的確唔熟,而呢首Bossa Nova唱同編係輕鬆得來好悠然自得,其實係歌手本人想通咗點樣開心創作音樂,揮開鬱結放下惆悵,就自然地唱,歌詞認真用字(其實有少少唔係好似現代廣東流行曲),你唔理佢唱乜,都可以聽得非常舒服。

特別推介:迷失是場沒有歸程的遠行  楊智遠
曲/監:楊智遠 詞:鄭敏 編:楊智遠/Ka Shun/Machi/Guyshawn Wong 

某日KKBOX Random介紹呢首歌俾我,好簡單嘅Acoustic,聽住聽住有一種好平靜嘅感覺,人生不斷從迷失中前進,若果你覺得好煩亂,試試聽呢首歌。


第二十位 第二人格 MC張天賦
曲:吳林峰 詞:陳蕾 編/監:Mike Orange
樂壇社工陳蕾呢首詞探討人活於世又要迎合別人又想做自己,人格分裂將自己迫到絕處,吳林峰精彩嘅曲係Mike Orange主理之下暗黑壓抑,MC演繹無懈可擊,然後比一比去年小心地滑:曲詞編都高幾個層次。

第十九位 萬一你是個好人 林家謙
曲/編/監:林家謙 詞:黃偉文
有一啲歌,真係要果位歌手唱,成件事成個感覺會好立體:俾人感覺有社怨嘅渣謙,配上Wyman呢首完全量身訂造嘅詞,一邊聽一邊想起曾經交付真心卻被恨恨傷害,然後從此害怕交心認識朋友的受害人。

第十八位 房屋供應問題 Moon Tang
曲:Moon Tang/Enoch Cheng 詞:黃偉文 編:Jason Gelchen/Robbie Say 監:入屋叫人
其實上年兩首我都好喜歡,但呢首一出,嗱當事人分手係有影響嘅,但不得不讚Wyman呢份詞:將一位女生已經非常委曲求存,結果都被人置諸不理,愛啊走不了,不如你主動放棄我吧。慘,但整首歌沒有賣慘,苦中帶甜嘅唱,令人聽得更難過。

第十七位 仍有心跳脈膊 Maniac feat. Marf 邱彥筒
曲/編:Maniac 詞:顏暐宗@Maniac 監:Maniac/Hanz/iii Iris Liu
 ”點解你地重可以返工返學,好似咩都冇發生過“,一首出色嘅電視劇主題曲,係能夠讓人一聽想起劇集,更厲害係,將當中角色劇情寫入去。記得當日Tone Music Festival睇到呢首現場演繹,全場投入果種瘋狂彷彿大家都被勾起某啲事,而Maniac與Marf現場帶出嘅震憾,功不可抹。

第十六位 路仍長 雷朋二友
曲/詞:謝千彤 編:溫翰文/Daniel Toh 監:Daniel Toh
一直仍有希望為我們帶來共鳴嘅作品,但不能否認,有部份已經對我帶唔到太多感覺,可能係仍然用類近角度唱類似嘅;而雷朋二友呢首,每次聽我都想起三個字:鬥長命。「路仍長,深呼吸,仍然相信善良在世上」好有力量,但不是硬生生的正能量,而是從歌曲一開始到最後,你會知道,她們懂,她們才可以告訴你,什麼叫鬥長命。

第十五位 Miss U Goodbye  AGA
曲:AGA 詞:何方 編:Johnny Yim 監:舒文@Zoo Music

我第一次聽,睇住mv,眼淚係咁流。無論係失去親人,或者過去幾年我地失去朋友至愛,「何方」呢份詞,有溫度如同熟悉的填詞人,將聽歌的帶到各自最最最想念的回憶:「往事拿不起,又何妨捨棄,要放開你,才隨時能掛念你」去年演唱會(非常好睇,個人最喜歡演唱會無第一都第二)現場聽,一樣,眼淚係咁流。

第十四位 God Save The Queen 方皓玟/Mansonvibes
曲/詞:方皓玟 編:何山/Josh Yeung 監:許創基/何山

一首去年被Underated嘅電子作品:愛要講出口,你跟我遇上,女的型男的姣,火花四濺,舞池上,極樂沉淪。想起雌雄同體,想起芳華絕代,其實小明真係唔駛再唱咁多某一類作品,你,好多樣化架嘛。

第十三位 我這樣活了一天 鄭秀文
曲:永夏 詞:林若寧 編:江逸天 監:蔡德才@人山人海/江逸天

從電影開始愛上這首歌,想起主人翁的生活日常,默默付出,平淡但滿足。這歌就可以帶給我在聽的時候一份不容易的平和感覺。最後幾句,就讓人想起電影結尾的劇情:活是每一天,和明日講聲很快見,那怕我未能實踐,你卻有漫長路線

第十二位 日光漂白 黃妍
曲/編/監:朱芸編 詞:周耀輝
記得當日看著電影最後一幕,看著主角那種難過然後崩潰哭出來,然後雨過天青,日光漂白徐徐播出,Cath開口唱出這歌,那份溫暖與希望,是對於主角對於每位覺得生活是如此無望的觀眾,最最最需要的一份陽光。「唔好為咗做啱一件事而內疚」

第十一位 成婚破浪 謝安琪
曲:張繼聰 詞:小克 編/監:王雙駿
你知唔知有啲歌你會聽到毛管棟?張生寫俾張太,然後小克交出一份如此有練歷而情濃得化不開的詞,謝安琪唱出千帆盡過執子之手那份堅定,嘩,細水長流,漫長日子我跟你一路走下去,成婚破浪。

好,應該唔駛等好耐,頭十位,就會見街。

多謝你睇到呢度,廣東歌,仲有好多好嘢聽。






 

沒有留言:

發佈留言